Onder het credo ‘Durf Denken’ daagt de UGent iedereen uit tot een kritische kijk op de maatschappij. We verbeelden dit via het Durf Denken-label: een flexibel kader dat de lezer aan het denken zet. We laten zien dat je ook buiten het kader kunt denken. Dat dingen niet altijd zijn wat ze lijken.
Dit credo is auteursrechterlijk beschermd.
Het Durf Denken-label wordt enkel toegepast in corporate marketing- en communicatiedragers (bijvoorbeeld in corporate publicaties, affiches, advertenties, merchandising, gadgets...): www.ugent.be/durfdenken. In uitzonderlijke gevallen kan dit ook op andere plaatsen.
Om ervoor te zorgen dat dit concept niet uitgehold wordt, mag dit label nooit ongenuanceerd gebruikt worden. Vraag uitdrukkelijk en voorafgaandelijk toestemming aan Communicatie en Marketing: communicatie@ugent.be
‘Durf’ wordt altijd gecombineerd met ‘Denken’ omdat de nadruk op het kritisch onafhankelijk denken ligt. Maak zelf geen eigen variaties met andere werkwoorden.